بای بای سرطان

پلتفرم بای بای سرطان مرجع تخصصی دانش سرطان در ایران می باشد و به معرفی پزشکان متخصص و مراکز تخصصی مرتبط با تشخیص و درمان سرطان می پردازد.

بای بای سرطان

پلتفرم بای بای سرطان مرجع تخصصی دانش سرطان در ایران می باشد و به معرفی پزشکان متخصص و مراکز تخصصی مرتبط با تشخیص و درمان سرطان می پردازد.

سرطان پستان

حقایق سرطان برای زنان

 

برخی از سرطان هایی که اغلب زنان را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از سرطان سینه، کولورکتال، آندومتر، ریه، دهانه رحم، پوست و تخمدان. دانستن در مورد این سرطان‌ها و اقداماتی که می‌توانید برای کمک به پیشگیری یا یافتن زودهنگام آنها انجام دهید (زمانی که کوچک هستند، گسترش نیافته‌اند و ممکن است درمان آسان‌تر باشد) ممکن است به نجات جان شما کمک کند.

 

سرطان پستان

 

سرطان سینه شایع ترین سرطان در بین زنان آمریکایی به جز سرطان های پوست است. این بیماری در هر سنی ممکن است رخ دهد، اما با افزایش سن خطر آن افزایش می یابد. به دلیل برخی عوامل، برخی از زنان ممکن است شانس بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه نسبت به سایرین داشته باشند. اما هر زن باید در مورد خطرات سرطان سینه و اقداماتی که می تواند برای کاهش خطر انجام دهد، بداند.

جهت آشنایی بیشتر با سرطان سینه به سایت بای بای سرطان مراجعه کنید.

 

یافتن زودهنگام سرطان سینه – زمانی که کوچک است، گسترش نیافته و ممکن است درمان آن آسان تر باشد – می تواند به پیشگیری از مرگ و میر ناشی از این بیماری کمک کند. انجام آزمایشات غربالگری منظم مطمئن ترین راه برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه است.

 

انجمن سرطان آمریکا موارد زیر را برای زنانی که در معرض متوسط ​​​​خطر ابتلا به سرطان سینه هستند توصیه می کند:

 

زنان 40 تا 44 ساله باید این انتخاب را داشته باشند که در صورت تمایل، غربالگری سالانه سرطان سینه را با ماموگرافی (اشعه ایکس از پستان) شروع کنند.

 

زنان 45 تا 54 ساله باید هر سال ماموگرافی انجام دهند.

 

زنان 55 ساله و بالاتر می‌توانند هر 2 سال یک بار به ماموگرافی روی بیاورند یا می‌توانند غربالگری سالانه را ادامه دهند.

 

غربالگری باید تا زمانی ادامه یابد که یک زن در سلامت کامل باشد و انتظار می رود حداقل 10 سال دیگر زنده بماند.

 

همه زنان باید بدانند که هنگام انجام ماموگرافی برای غربالگری سرطان سینه چه انتظاری باید داشته باشند – این آزمایش چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری را نمی تواند انجام دهد. آنها همچنین باید با نحوه ظاهر و احساس طبیعی سینه های خود آشنا باشند و هر گونه تغییر را فوراً به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی گزارش دهند.

 

زنانی که در معرض خطر بالای سرطان سینه هستند - به دلیل سابقه خانوادگی، جهش ژنتیکی یا سایر عوامل خطر - باید با MRI همراه با ماموگرافی غربالگری شوند. با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد خطر ابتلا به سرطان سینه و بهترین برنامه غربالگری برای شما صحبت کنید